Digital signage tijdens corona

Digital signage corona portrait

Duidelijke communicatie omtrent de corona (Covid-19) richtlijnen naar bezoekers van bijvoorbeeld fitness en andere openbare locaties is essentieel. Vele winkels en horecagelegenheden hebben reeds de nodige aanpassingen gedaan om veilig te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie.

Verlies je visuele identiteit niet uit het oog

Social distancing, handen ontsmetten, niezen in je elleboog, overal duiken dezelfde maatregelen op, al dan niet geïllustreerd met een bijpassend icoontje.

Natuurlijk moet je deze maatregelen blijven communiceren, herhaling werkt en het blijft van essentieel belang dat iedereen zich aan deze maatregelen houdt. Maar het ‘gevaar’ van deze terugkerende boodschap is dat medewerkers of klanten er na een tijdje geen aandacht meer aan schenken en je boodschap niet lezen.

Narrowcasting covid-19 landscape

Door de maatregelen niet één op één over te nemen, maar deze om te vormen naar je eigen identiteit, trek je wél nog de aandacht. Gebruik eigen icoontjes die aansluiten bij je huisstijl, speel met de bewoording of vertaal de 1,5 meter afstand in een concreet voorbeeld dat past bij jouw merk.

Ook de komende tijd zullen de maatregelen aangepast worden. Digital signage displays zijn uitermate geschikt om bezoekers op een duidelijke manier van informatie te voorzien.