Adverteren met narrowcasting

Uw narrowcasting terugverdienen door te adverteren met uw narrowcasting. Dit kan door anderen zendtijd aan te bieden op uw scherm, maar hoe werkt dat nou precies? Hieronder geven we een aantal mogelijkheden. Wilt u er met ons over sparren, neem dan contact op!

Narrowcasting terug verdienen, door zelf te adverteren

Uw leveranciers en partners

Uw narrowcasting kanaal kan interessant zijn voor leveranciers en partners. U toont een aantal logo’s en/of de namen van leveranciers en laat deze meerdere keren op een dag zien. Met narrowcasting geef je adverteerders de mogelijkheid om in overleg een uniek programma samen te stellen rondom zijn of haar merk. Grote kans dat ook nieuwe adverteerders dit aantrekkelijk zullen vinden.

Bereik en omgeving

Hoeveel mensen zien de advertentie uiteindelijk? Dat is de vraag die adverteerders aan u stellen. De plek waar u het narrowcasting scherm ophangt is cruciaal voor een zo groot mogelijk bereik. Ook de tijdsduur speelt een belangrijke rol. Is uw publiek lang aanwezig in de buurt van het scherm zoals bij de kapper of in een wachtruimte of is het contact vluchtig zoals in een winkelstraat?

Op de perfecte plek hebt u meer bereik en kunt u meer inkomsten vragen voor een advertentie. Om het bereik te meten, gebruiken wij een rekensom die je hiernaast in de oranje banner kunt zien.

Rekenvoorbeeld:

Stel er zijn 1000 bezoekers per maand in uw zaak, ga dan van de volgende berekening uit. Ongeveer 67,5% van het potentieel bereik ziet daadwerkelijk het narrowcasting scherm. Dit is berekend op basis van de opportunity to see (OTS. 90%) en likeliness to see (LTS. 75%). Het potentieel bereik wordt berekend door van 75% van de 90% uit te gaan.

Dus u hebt dan een bereik van 675 kijkers per maand.

Tarieven

Als u eenmaal het bereik van een advertentie hebt berekend, kunt u bepalen wat een advertentie moet opleveren. Dit gebeurt vaak op basis van cost per mille ofwel kosten per duizend impressies. Een adverteerder betaalt dan een vast bedrag per 1000 personen die de advertentie hebben gezien. Gemiddeld kunt u voor een advertentie € 7 tot € 15 per 1000 effectief bereikte personen vragen. Vanzelfsprekend is hoe meer mensen de advertentie kunnen zien, hoe hoger de prijs die u voor de advertentie kunt vragen.

Intresse in narrowcasting

Laat Delger-Tech u verbazen wat met narrowcasting allemaal mogelijk is.